Sunday, July 11, 2010

Termenung Sejenak

Assalamualaikum. Rasanya dah agak lama aku tidak posting sesuatu dalam blog aku nih. Agaknya dekat setahun. Selepas berkahwin tidak terlintas langsung nak menulis ayat-ayat dalam blog. Entah kenapa tiba-tiba aku rasa nak menulis. Semua ini angkara aku melayari blog si Fardy Hisham. Hmmm... dah lama tak buka blogspot, ada templates baru, aku pun try la dan akhirnya berkenan dengan design yang aku guna sekarang.

Semakin hari semakin ada kemajuan dalam kehidupan dan perubahan di kalangan kawan-kawan aku. Bagus dan tahniah diucapkan. Yang belum berkahwin sudah berkahwin, yang tiada kerja sudah bekerjaya, yang belum ada anak sudah ada seorang dua. Dan tidak juga kurangnya yang hidup gelak ketawa bersama kini sudah tiada. Memang inilah kehidupan yang aku akan tempuhi, cuma tunggu masa dan usaha aku untuk terus maju dalam kehidupan walaupun aku rasa tiada apa pun pencapaian yang boleh dibanggakan untuk aku setakat sekarang. Kewangan aku makin susut, kesihatan makin tidak memberangsangkan dan jadual kehidupan seharian semakin sibuk dan terbuang begitu saja. Banyak perkara nak kejar dalam satu masa tak sempat...

Alhamdulillah, walaupun aku masih lagi meronta mencari erti kehidupan yang sebenar, aku ucapkan terima kasih kepada yang mengambil berat terhadap aku, terutama sekali isteriku yang tercinta, ibu bapa dan juga kawan-kawan yang masih ada di sisi aku. Yang jauh tu, hanya kenangan saja yang dapat aku 'slide show' kan dalam ruang legar otak aku. Hmmm... tak ada apa lagi kot untuk aku luah hari ni. Tiba-tiba otak 'hang' la pula nak menulis. Hampeh...

No comments: