Monday, July 12, 2010

Sepanyol Juara World Cup 2010

Gol !!! Jaringan Andres Iniesta pada lewat masa tambahan kedua perlawanan hasil lorongan Cesc Fabregas lewat pagi tadi menyaksikan gol tunggal pasukan Sepanyol memenangi World Cup 2010 menentang Belanda. Aku bangun pagi pukul 2.30 pagi hasil dari alarm telefon bimbit isteri aku berbunyi (terima kasih isteriku), basuh muka terus port depan tv. Dengan berbaju warna oren, aku menonton bola dengan penuh harapan pasukan Belanda akan perform yang terbaik.

Pasukan Sepanyol meraikan kemenangan


Separuh masa pertama, pada pandangan aku corak permainan Sepanyol dan Belanda agak seimbang, namun bila masuk separuh masa kedua dalam minit ke-60 ke atas, Belanda dah nampak tak best main bola. Sepanyol yang banyak buat umpanan dan gerakan menarik. Belanda jadi semakin parah bila pemainnya John Heitinga dapat kad kuning kedua = kad merah, dan terus dibuang padang. Akhirnya Sepanyol menjaringkan gol pada minit ke-116. Moment paling aku kutuk maki hamun dan berdebar ialah apabila Arjen Robben dan juga Cesc Fabregas one by one dengan penjaga gol gagal untuk menjaringkan gol.


Statistik perlawanan Belanda dan Sepanyol


Habis saja game, aku terus tutup tv. Hmmm, dah alang-alang pukul 5 pagi lebih dan pula hari Isnin, ambil keputusan untuk terus bersahur dan berpuasa.


No comments: