Thursday, October 27, 2011

Hotlink Perpaid ke Maxis Value First Postpaid

Pada 18 Oktober lalu aku dapat call dari satu nombor yang tidak dikenali. Rupanya ianya adalah panggilan daripada operator yang mendakwa dirinya  adalah wakil dari syarikat telekomunikasi terkenal iaitu Maxis. Tujuan panggilan itu dibuat adalah untuk menawarkan aku untuk menukar penggunaan pelan Hotlink prepaid aku kepada pelan Maxis Value First  postpaid.

Sumber gambar :  Laman web Maxis   

Awek operator Maxis tu jugak beritahu aku, ada promotion jika aku subscribe pelan Value First ni iaitu, dapat Supplementary Line percuma (tapi bulan2 kena bayar ler kalau guna), dapat usb SIM card reader percuma dan enam bulan pertama diskaun RM10 setiap bulan (tak berapa yakin sangat). “Macam mana ? Encik nak subscribe sekarang ke?”, soalan yang memerlukan aku buat keputusan. Hanya berfikir dalam beberapa saat, aku pun bersetuju untuk subscribe penukaran dari Hotlink prepaid kepada Maxis Value First postpaid. Awek tu mintak alamat untuk post borang sign agreement beserta dengan supplementary line dan sim card reader.


Pada petang keesokan harinya, muncul mamat dari GedEx bersama barang yang dijanjikan Maxis sampai ke tangan aku. Jumaat pagi 20 Oktober, dengan automatik dan secara rasminya aku telah menerima satu sms pengesahan bahawa aku adalah pengguna Value First postpaid. Hmmm… bermula episod bayar bil bulan-bulan.

No comments: