Thursday, August 25, 2011

Bab 1 – Khabar Berita


Pening dan loya. Sejak dua menjak itulah yang selalu bini ku merungut kat aku. Pada mulanya aku anggap tiada apa-apa. Mungkin biasa bagi yang berpuasa. Tiba-tiba satu hari aku mendapat panggilan telefon dari bini aku bitau yang dia muntah-muntah teruk. Tak boleh jadi nih, makin dibiar makin melarat jadinya. Tanpa berlengah aku pun mintak kelepasan waktu bekerja untuk hari tu dan  mendapat kelulusan serta merta dari Head Department (terima kasih En Halim). Start ja enjin kereta terus singgah di farmasi berdekatan membeli apa yang sepatutnya.

Sampai ja rumah mertua, bini aku sudah lengkap berpakaian untuk pergi kerja menunggu aku di muka pintu rumah. “Ni cuba yang ni dulu sebelum pi kerja“ aku memberi arahan kat bini aku. Dia akur dan masuk semula kedalam rumah, aku hanya menunggunya dalam kereta. Selang beberapa minit bini aku pun keluar dan masuk dalam kereta dengan keadaan tercengang sambil memberi semula kat aku benda yang aku suruh cuba tadi. “Hmm, positif resultnya nih…”. Akhirnya jawapan kepada pening loya dan muntah bini terjawab. Terus hilang loya pening dan muntah bini aku untuk hari tu. (hari-hari yang seterusnya jadi semula gejala tu). Aku hanya diam dan merenung jauh sepanjang perjalanan hantar bini aku ketempat kerjanya... 

Pregnant Test - Positif

No comments: